lliberum.blogg.se

Vi är många här i Sverige som inte har råd idag, jag vill se hur företagare m,m i Sverige vill sponsra mej att hjälpa först barn och föräldrar i mitt kvarter, hoppas också på att detta ska växa sig större..... pay it forward

Vad gör jag med min tid för någon annan?

Publicerad 2012-11-18 12:10:57 i Allmänt,

 
Tänk dig att det finns en bank som.....

Tänk dig att det finns en bank som varje morgon sätter in 86 400 kronor på ditt konto. Det är inget fel. Insättningarna är lagliga och korrekt gjorda av en otroligt rik välgörare. Men banken överför inte pengarna till nästa dag. Varenda natt blir alla pengar som du inte använt den dagen borttagna från ditt konto.

Vad skulle du göra i ett sådant tillfälle?

Självklart hade du använt alla pengarna den dagen de sattes in på ditt konto, dag efter dag. Och det roliga är att alla har vi ett sådant konto! Men det är inte pengar som sätts in på ditt konto eftersom namnet på kontot är TID. Varje dag blir du utrustad med 86 400 sekunder.

Varje natt försvinner all den tid du inte utnyttjat. Ingenting blir överfört till nästa dag och du kan aldrig använda något i förskott. Varenda dag startas ett nytt konto för dig.
Varenda natt försvinner obrukad tid. Om du inte nyttjar dagens insättning så är det enbart ditt fel. Det finns ingen väg tillbaka. Du kan inte övertrassera kontot i morgon! Du måste leva i nuet och förbruka dagens insättning. Investera tiden smart så att du får bästa möjliga avkastning i form av hälsa, lycka och framgång.

Tiden går.

Ur varför växer gräset av Kull och Hallberg
Vad kan jag använda min tid till, har jag råd att dela ut några av de minuter jag har till någon annan? Har jag råd att le mot någon som ser ledsen ut? Kanske ge en komplimang till något fint.
Som Stampe i Bambi säger "har jag inget snällt att säge, säger jag inget alls".
 

Kommentarer

Postat av: ullie

Publicerad 2012-11-18 17:49:59

Gillar verkligen stampe

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-11-19 11:51:07

Stampe har rätt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela